PLATFORMA EDUKACYJNA
VULCAN
Gra planszowa na podstawie lektury
Tego, że nauka przez zabawę ma ogromną wartość, powtarzać nie trzeba. Kończąc omawianie lektury
pt. „ Opowieści z Narnii ,cz. I : Lew, Czarownica i stara szafa” C. S. Lewis'a, ostatnią lekcję poświęciliśmy na dość nieszablonową powtórkę. Uczniowie klasy V stanęli przed niezwykłym zadaniem- tworzyli na podstawie lektury grę planszową.
Uczniowie otrzymali od nauczyciela wskazówki, jak stworzyć grę, ale sami musieli zaprojektować oraz wykonać je. Praca nad planszówkami przebiegła w grupach. Dzieci musiały podzielić się obowiązkami, by poprawnie wykonać zadanie.
Uczniowie wykonali typowe gry planszowe (rzut kostką i przesuwanie pionków, postaci z książki), ale urozmaicali je dodatkowymi pytaniami z treści lub zadaniami nawiązującymi do tekstu.
Na zabawę i naukę przeznaczyłam godzinę lekcyjną. Cała klasa grała w przygotowane gry. Moi uczniowie skupiali się na rywalizacji, nawzajem sobie kibicowali, wyjaśniali reguły. Nie było problemów z przechodzeniem do kolejnych stanowisk – każdy chciał zagrać w jak największą liczbę gier. Nikt nie stał z boku, wszyscy aktywnie pracowali.