
LEKTURA W PUDEŁKU
Co zrobić, by omawianie lektury stało się ciekawym wyzwaniem i skłoniło czwartoklasistów do kreatywności? Uczniowie klasy 4 postanowili zamknąć „ Mikołajka ” Rene Goscinny w pudełku! Efekty nietypowej pracy zachwyciły wszystkich. Zadanie polegało na ozdobieniu pudełka np. po butach i umieszczeniu w nim przedmiotów, które wiążą się z opowiadaniami Mikołajka. Dlatego w pięknie ozdobionych kartonikach najczęściej można było znaleźć: lornetkę, aparat fotograficzny, kwiaty, okulary, piłkę oraz inne rekwizyty. Niektóre przedmioty zaskakiwały oryginalnością, inne kunsztem ręcznej pracy. „Pudełko z lekturą” to jeden z kreatywnych sposobów na zapamiętanie treści książki. Prezentując poszczególne rekwizyty, uczniowie opowiadali najciekawsze przygody i doskonalili umiejętność autoprezentacji. Czwartoklasiści świetnie wywiązali się ze swojego zadania. Wykazali się wiedzą o przeczytanej książce, wspaniałą wyobraźnią i pomysłowością