EduNect

PLATFORMA EDUKACYJNA

DZIENNIK ELEKTRONICZNY

VULCAN

FOTOGALERIA

AKTUALNOŚCI

ODDZIAŁ DZIECI "5-6" - letnich / X TYDZIEŃ 25.05 - 29.05.2020 r.

IX TYDZIEŃ 25.05 - 29.05.2020 r.

Grupa: „5-6” - latki

25.05 - 29.05.2020 r.

Temat: Moje zwierzątko

5- latki karty pracy 13-16 str.

6-latki karty pracy 14-18 str.

Zapraszam do nauki i zabawy!

W tym tygodniu, zgodnie z rozkładem materiału w grupie zaplanowano realizację materiału kompleksowego „Moje zwierzątko”(tematy dni: Mój przyjaciel – pies i kot, To, co pływa, gryzie, piszczy; U weterynarza, W zoo, Uwaga, nieznajome zwierzę!)

W tym czasie dzieci powinny:

  • rozmawiać na temat odpowiedniego zachowania wobec nieznajomych zwierząt i odpowiedzialności, jakiej wymaga posiadanie zwierzątka,
  • brać udział w zabawach utrwalających w pamięci kształt cyfry 10, wyszukiwać przedmiotów zbliżonych kształtem do cyfry 10, pisać cyfrę 10 po piasku, kaszy, mące, układać z cząstek warzyw i owoców kształtu cyfry 10,
  • bawić się w wysłuchiwanie poznanych głosek, w tym w szczególności głoski „z”,
  • bawić się w wyszukiwanie w wyrazach liter, w tym w szczególności litery „Z”, „z”,
  • poznać liczbę 10,
  • uczyć się dokładać i zabierać elementy ze zbioru,
  • uczyć się pisać cyfrę 10,
  • poznać literęz, Z, jakzebralubZenek.

PONIEDZIAŁEK

25.05.2020 r.

  1. „Pięć kociątek” - zabawa paluszkowa.

Śpi w koszyku pięć kociątek,to bajeczki jest początek.

(dzieci do koszyka ułożonego z jednej dłoni wkładają wszystkie palce drugiej dłoni)

Gdy się kotki obudziły,to z koszyka wychodziły:

(dzieci poruszają wszystkimi palcami w koszyku)

najpierw rudy, potem szary

(dzieci wysuwają z koszyka najpierw kciuk, a potem palec wskazujący)

potem czarne dwa do pary.

(dzieci wysuwają palec środkowy i serdeczny)

A na końcu wyszedł biały, dzielny, chociaż bardzo mały.

(dzieci wyjmują mały palec i poruszają nim nad koszykiem)

2.”Pół marzenia” - wysłuchaj opowiadanie Joanny Raweckiej i odpowiedz na pytania.

Pół marzenia

Joanny Raweckiej

Ninka miała ogromne marzenie. Ogromne i nie do spełnienia. Ilekroć poruszała ten temat z rodzicami, słyszała wiele słów, których do końca nie rozumiała, ale wiedziała, że oznaczają jedno: nie może mieć psa.

–To jest, córeczko, wielka odpowiedzialność –mówiła mama, a Ninka już wiedziała, że to słowo wiąże się z kolejną odmową. Wieczorami Ninka wyobrażała sobie, że bawi się z puchatym szczeniakiem i głaszcze jego błyszczącą sierść. Ach! Ileż by za to dała!Pewnego ranka spotkała sąsiadkę, panią Adę, która miała starego kundelka Czarusia. Co prawda odbiegał od ideału z marzeń Niny, ale uwielbiała, kiedy wesoło merdając ogonem, podstawiał siwy pyszczek do pieszczot.

–Widzę, że umiesz obchodzić się ze zwierzętami –zagadnęła pani Ada, kiedy dziewczynka delikatnie drapała Czarusia za uchem.

–Bardzo chciałabym mieć pieska –westchnęła Ninka. –Ale moi rodzice nie chcą się zgodzić. Pani Ada spojrzała na małą ze zrozumieniem:

–Posiadanie psa to duża odpowiedzialność. „Znowu to samo” –pomyślała ze smutkiem Ninka.–Są jednak różne sposoby –dokończyła sąsiadka zagadkowo. –Można mieć psa „na pół”.Dziewczynka spojrzała zaciekawiona.–Chciałabyś mieć ze mną Czarusia „na pół”? –spytała pani Ada. Ada aż pisnęła ze szczęścia. Spojrzała na pieska: jako w połowie własny wydawała jej się nawet piękny.–Podzielimy się odpowiedzialnością. Możesz przychodzić do mnie po szkole, bawić się z Czarusiem, a jeśli rodzice pozwolą, to nawet wyprowadzać go na skwerek przed blokiem. Szczerze mówiąc, sprawia mi to już kłopot.

–Ojej!Dziękuję! –wykrzyknęła Nina i pobiegła z nowiną do domu.–Pół psa? –zapytał tata, nie rozumiejąc dokładnie, o czym w pośpiechu opowiada mu córka.–Nie pół psa, tylko pół odpowiedzialności –powiedziała dziewczynka, czując, że jest to bardzo mądre.

Pytania do opowiadania:

  • O czym marzyła Nina?
  • Dlaczego rodzice nie chcieli się zgodzić na jej prośby?
  • Co oznacza słowo „odpowiedzialność”?
  • Kto pomógł Ninie?
  • Jak rozwiązała problem pani Ada?
  • Jakie zwierzątka masz w domu lub jakie chciałbyś mieć?
  • Jak należy opiekować się zwierzątkami?
  • Jakie znasz zwierzątka domowe, które mają cztery łapy?

 

  1. Wykonaj zadania w Książce Pracy 4 str. 14.

 

  1. „Pies” - praca plastyczna z wykorzystaniem materiałów odpadowych. Oto przykładowe zdjęcia i filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=tF0b6hkTWyc

WTOREK

26.05.2020 r.

  1. „W sklepie zoologicznym” - rozmowa na temat wiersza Bożeny Formy.

W sklepie zoologicznym

Autor: Bożena Forma

 

Ulicami miasta
idzie Maciuś z mamą.
Nagle przed sklepem
na chwilę przystanął.

W sklepie pełno zwierząt:
myszki i szynszyle,
kolorowe ryby.
Skąd ich tutaj tyle?!

Papugi, kanarki,
jest też morska świnka,
a w akwarium mieszka
żółwiowa rodzinka.

Może da się wreszcie
namówić dziś mamę
i Maciuś wymarzone
zwierzątko dostanie.

 

Pytania do wiersza:

  • Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?
  • Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?
  • Jak wygląda szynszyla? - jeśli dziecko nie wie, zamieszczamy zdjęcie poniżej lub odszukać w albumie o zwierzętach.

 

Monografia liczby 10. Opowiedz jak ta liczba wygląda. Określ, z której strony stoi 1, a z której 0.

Wykonaj zadanie w Karcie Pracy 4 str. 15.

Kubusiowe przeliczanie zwierząt:

https://kubus.pl/bajka/cyferki-nauka-liczenia/

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne z Kubusiem.

 https://kubus.pl/cwicz/kubus-silacz/

  1. „Akwarium” - praca plastyczna. Oto przykładowe prace plastyczne. Możesz wykonać podobną lub według własnego pomysłu.

 https://www.youtube.com/watch?v=VLny3vKs6eM

https://www.youtube.com/watch?v=FZO9DkmVsWE

 

  1. Dla chętnych – wycieczka z rodzicami do sklepu zoologicznego. Podczas pobytu w sklepie zwróćcie uwagę, jak jest urządzony sklep, w jakich warunkach przebywają tam zwierzęta, jakie zwierzęta można tam kupić, co jeszcze oprócz zwierząt można kupić w sklepie zoologicznym.

ŚRODA

27.05.2020 r.

  1. „U weterynarza” - obejrzyj filmy związane z pracą weterynarza. Zwróć uwagę na wystrój gabinetu, sprzęty znajdujące się w nim. Odpowiedz na pytania: Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta? Na czym polega praca weterynarza? Kiedy weterynarz jest potrzebny zwierzętom?

 

https://www.youtube.com/watch?v=2VjQgsCBDzM

https://www.youtube.com/watch?v=KjirS6uSM9g

https://www.youtube.com/watch?v=z8WIhdbNfrM

 

  1. „Przygoda Reksa” - zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Karty Pracy 4 ze strony 16. Wytnij ilustracje i uporządkuj je, układając w szeregu. Na ich podstawie stwórz opowiadanie zaczynając słowami: Pewnego słonecznego dnia… Następnie przyklej ilustracje na kartce w odpowiedniej kolejności.

 

  1. Ćwicz z Kubusiem:

https://kubus.pl/cwicz/kubus-rowerzysta/

  1. „W lecznicy” - zabawa plastyczna. Narysuj to, co najbardziej zapamiętałeś odnośnie pracy weterynarza.
  2. „U weterynarza” - zaproś kogoś z rodziny do zabawy. Wyznaczcie dla siebie role, określcie zasady zabawy. Możecie do tego wykorzystać napisy: lecznica, lekarz.
  3. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Zaproś rodziców na spacer, rower, itp.

CZWARTEK

28.05.2020 r.

  1. „Zgadnij co to?” - zagadki słuchowe. Spróbuj odgadnąć jakie zwierzęta wydają te dźwięki.

https://www.youtube.com/watch?v=ZKhGL9Cu_a0

  1. „Wycieczka do zoo” - wysłuchaj wiersza Bożeny Formy i odpowiedz na pytania.

Wycieczka do ZOO

Autor: Bożena Forma

 

Do ZOO dzisiaj wyruszamy,
skromny bagaż zabieramy.
Każdy niesie plecak mały,
a w nim ekwipunek cały.

Pelerynę, z daszkiem czapkę
mały soczek i kanapkę.
Jest aparat, zatem dzisiaj
będzie zdjęcie obok misia.

Już bilety są kupione
więc ruszamy w prawą stronę.
Pełno krzewów dookoła,
nagle dziwny głos nas woła.

Spoglądamy, a przed nami
basen z małymi fokami.
Szybkie, zwinne, wciąż nurkują,
różne sztuczki pokazują.

Zaraz obok jest żyrafa.
A z nią mama oraz tata.
Długie szyje wyciągają,
z góry na nas spoglądają.

Tuż za nimi niedźwiwedź biały
zanurzony w wodzie cały.
Słońce daje się we znaki,
upał jest nie byle jaki.

Trochę z boku wielka skała,
a tam lwia rodzina cała.
Lew w półcieniu jak głaz leży
bacznie wszystkich wzrokiem mierzy.

Na polanie wielkie słonie.
Ktoś wyciąga do nich dłonie.
Tak nie wolno! Zapamiętaj!
Wszak to dzikie są zwierzęta.

Są flamingi i bociany,
barwne kaczki, pelikany.
Jastrząb, orzeł, oraz sępy,
każdy z nich ma dziób zagięty.

Koło klatki z niedźwiedziami
pełno dzieci z rodzicami.
Misie pięknie się kłaniają,
śmiesznie głowy przechylają.

Była także pani zebra
lecz przed chwilą gdzieś pobiegła.
Widaś Emu, piękne lamy
i gazele jak z reklamy.

Oto tygrys w pręgi cały
łowczy z niego doskonały.
Wspominając dawne życie
o wolności marzy skrycie.

Pora kończyć tę wyprawę,
chociaż wszystko tu ciekawe.
Chętnie kiedyś powrócimy
resztę zwierząt zobaczymy.

 

Pytania:

  • Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?
  • Jakiego zwierzęcia dzieci nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło?
  • Jakie ptaki widziały dzieci w zoo?
  • Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?
  • W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?
  1. „Pani zebra” - zabawa ruchowa do piosenki według własnego pomysłu.

 https://www.youtube.com/watch?v=uG0aRu5oX6M

  1. „Z jak zebra” - wprowadzenie litery Z, z jak zebra, Zenek. Co Ci przypomina ta litera? Zwróć uwagę na sposób, w jaki się zapisuje tą literę. Podziel wyrazy zebra i Zenek na sylaby i głoski. Na jaką głoskę zaczynają się te wyrazy? Jakie inne słowa znasz, które zaczynają się głoską z?
  2. Zabawa dydaktyczna zawykorzystaniem KP 4.17- przygotowanie do czytania.

„Paski zebry” - zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem PiL 70.

„Spacer po zoo”- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Cz. 72-73.

„Zwierzęta w zoo” - malowanie farbami. Dzieci maluja swoje ulubione zwierzę egzotyczne.

Naśladują ruchem 6 zwierząt egzotycznych.

PIĄTEK

29.05.2020 r.

„Kto więcej” - zabawa. Układanie z rozsypanki sylabowej wyrazów- ćwiczenia analizy słuchowo-wzrokowej.

„Uwaga! Nieznajome zwierzę” - rozmowa z dziećmi na temat ilustracji w KP4.18- rozwijanie umiejętności dokonywania oceny zachowaia i unikania niebezpieczeństw.

  • Co to jest obce, nieznajome zwierzę?
  • O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę?
  • Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za siatką psa?
  • Jak powinnismy się zachować, gdy podczas wizyty w zoo, oglądamy zwierzęta na wybiegu?

„Żółwie w terrarium” - zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem PiL71.

Przygotuj kodeks bezpiecznego zachowania się podczas spotkań z nieznajomymi zwierzętami, np.

  • gdy chcemy pogłaskać psa, zawsze musimy o to zapytać jego właściciela.
  • w zoo stoimy za barierkami. Do pomocy zaproś rodziców.

Zadania matematyczne- materiał przekazany.

Ćwiczenia grafomotoryczne- materiał przekazany.

JĘZYK ANGIELSKI

27.05.2020 r.

Temat: Farm animals- zwierzęta gospodarskie

Plik do pobrania: 27.05.20 gr.5-6

25.05.2020 r.

Temat: Happy Mother's Day -Szczęśliwego Dnia Matki

Plik do pobrania:

25.05.20 gr.5-6

Mothers Day 1

  • Data aktualizacji: 2025-03-11 14:24
  • |
  • Licznik odwiedzin: 768 540