PLATFORMA EDUKACYJNA
VULCAN
Grupa "5-6" latki
Temat: „Rośliny na łące”
5-latki
„Na łące” 11.05.20- 15.05.20
karty pracy 5-8
6-latki
„Na łące” 11.05.20- 15.05.20
karty pracy 5-9
Plik do pobrania: Na łące
5 – 6 latki
ŚRODA
13.05.2020 r.
„Gdzie się podziały nasze kropeczki?” - zabawa matematyczna na podstawie opowiadania Joanny Modelskiej i kart pracy 4.7, wprowadzenie liczby 0.
„Na łące”- osłuchanie z piosenką. Nauka I i II zwrotki piosenki. Naśladowanie ruchu mieszkańców łąki.
„Łąkowa improwizacja”- swobodna ekspresja na dowolnie przygotowanych przedmiotach.
Kreślenie litery Ł w PiL66.
„Mieszkańcy łąki” - zagadki- rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci i wiedzy o najbliższym środowisku przyrodniczym.
„Kolorowe owady” - praca konstrukcyjna z wykorzystaniem materiałów recyclingowych.
Rozwijanie inicjatywy, logicznego myślenia.
Doskonalenie umiejętności łączenia różnego materiału konstrukcyjnego.
Plik do pobrania: Gdzie się podziały nasze kropeczki?
WTOREK
12.05.2020 r.
Temat: „Zwierzęta na łące”
Praca z wierszem Bożeny Formy „Krecik”
Plik do pobrania: Krecik
„Na łące- rozwój motyla”
„Zielona gąsienica – praca z wykorzystaniem PiL 67- ćwiczenia w liczeniu, rozwijanie sprawności grafomotorycznych.
„Żaby” - zabawa dydaktyczna.
Dzieci rozwiązują zagadkę:
Jest zawsze roześmiana
lecz gdy usłyszy bociana,
to o drogę nie pyta
lecz do wody szybko znika. ( żaba)
Wykonanie zadania z KP4.8.
Pokaż, jak skacze żabka.
Pokaż , jak chodzi bocian, jak stoi na jednej nodze.
„Na zielonej łące”- zabawa plastyczna. Dziecko robi gęsto pionowe linie zieloną kredką różnej długości, to będą łodygi kwiatów. Następniefarbą maluje kwiaty różnej wielkości. Nie musi być jedna łodyga, jeden kwiat.
„Na wiosennej łące” -zabawa ortofoniczno-ruchowa.
Jest piękna pogoda, świeci słonko, dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, podnosi ręce do góry i wykonuje szybkie, rotacyjne ruchy dłoni. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali- dziecko wstaje. Mrówki budują swoje miasto- z rękami na biodrach dziecko wykonuje obrót tułowia raz w lewo, raz w prawo. Zajączki skaczą po łące- dziecko mówi trzy razy kic,kic, kic i wykonuje trzy skoki obunóż.
Żabki pływają w jeziorze – dziecko mówi kum, kum i robi dwa przysiady.
Bocian dostojnie kroczy – dziecko idzie z wysokim podnoszeniem nóg, zatrzymuje się, wyciąga do przodu ręce i naśladuje ruch bocianiego dzioba: kle, kle, kle.
Nagle powiał wiatr – dziecko mówiąc szu, szu, szu kołysze się na boki z wysoko podniesionymi rękoma.
Zaczął padać deszczyk – dziecko kuca i rytmicznie uderza dłońmi o podłogę, mówiąc: klap, klap, klap.
Wszystkie zwierzątka chowaja się do swoich domków- dziecko siada w siadzie skrzyżnym na dywanie.
Ćwiczenie matematyczne- str. 32 ( materiał przekazany ).
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
JĘZYK ANGIELSKI
13.05.2020 r.
11.05.2020 r.
Temat: Means of transport-środki transportu
5-6 latki posłuchaj i pooglądaj piosenkę o pojazdach https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw. Wybierz trzy pojazdy i narysuj je na kartce. Wspólnie z rodzicami podpisz pojazdy.
ride-jechać
fly-latać
bike-rower
bus-autobus
car-auto
plane -samolot
rocket -rakieta