EduNect

PLATFORMA EDUKACYJNA

DZIENNIK ELEKTRONICZNY

VULCAN

FOTOGALERIA

AKTUALNOŚCI

ODDZIAŁ DZIECI "5-6" - letnich / VIII TYDZIEŃ 11.05 - 15.05.2020 r.

VIII TYDZIEŃ - 11.05 - 15.05.2020 r.

Grupa "5-6" latki

Temat: „Rośliny na łące”

5-latki

Na łące” 11.05.20- 15.05.20

karty pracy 5-8

6-latki

Na łące” 11.05.20- 15.05.20

karty pracy 5-9

Plik do pobrania: Na łące

5 – 6 latki

ŚRODA

13.05.2020 r.

Gdzie się podziały nasze kropeczki?” - zabawa matematyczna na podstawie opowiadania Joanny Modelskiej i kart pracy 4.7, wprowadzenie liczby 0.

Na łące”- osłuchanie z piosenką. Nauka I i II zwrotki piosenki. Naśladowanie ruchu mieszkańców łąki.

Łąkowa improwizacja”- swobodna ekspresja na dowolnie przygotowanych przedmiotach.

Kreślenie litery Ł w PiL66.

Mieszkańcy łąki” - zagadki- rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci i wiedzy o najbliższym środowisku przyrodniczym.

Kolorowe owady” - praca konstrukcyjna z wykorzystaniem materiałów recyclingowych.

Rozwijanie inicjatywy, logicznego myślenia.

Doskonalenie umiejętności łączenia różnego materiału konstrukcyjnego.

Plik do pobrania: Gdzie się podziały nasze kropeczki?

WTOREK

12.05.2020 r.

Temat: „Zwierzęta na łące”

Praca z wierszem Bożeny Formy „Krecik”

Plik do pobrania: Krecik

Na łące- rozwój motyla”

Zielona gąsienica – praca z wykorzystaniem PiL 67- ćwiczenia w liczeniu, rozwijanie sprawności grafomotorycznych.

Żaby” - zabawa dydaktyczna.

Dzieci rozwiązują zagadkę:

Jest zawsze roześmiana

lecz gdy usłyszy bociana,

to o drogę nie pyta

lecz do wody szybko znika. ( żaba)

Wykonanie zadania z KP4.8.

Pokaż, jak skacze żabka.

Pokaż , jak chodzi bocian, jak stoi na jednej nodze.

Na zielonej łące”- zabawa plastyczna. Dziecko robi gęsto pionowe linie zieloną kredką różnej długości, to będą łodygi kwiatów. Następniefarbą maluje kwiaty różnej wielkości. Nie musi być jedna łodyga, jeden kwiat.

Na wiosennej łące” -zabawa ortofoniczno-ruchowa.

Jest piękna pogoda, świeci słonko, dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, podnosi ręce do góry i wykonuje szybkie, rotacyjne ruchy dłoni. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali- dziecko wstaje. Mrówki budują swoje miasto- z rękami na biodrach dziecko wykonuje obrót tułowia raz w lewo, raz w prawo. Zajączki skaczą po łące- dziecko mówi trzy razy kic,kic, kic i wykonuje trzy skoki obunóż.

Żabki pływają w jeziorze – dziecko mówi kum, kum i robi dwa przysiady.

Bocian dostojnie kroczy – dziecko idzie z wysokim podnoszeniem nóg, zatrzymuje się, wyciąga do przodu ręce i naśladuje ruch bocianiego dzioba: kle, kle, kle.

Nagle powiał wiatr – dziecko mówiąc szu, szu, szu kołysze się na boki z wysoko podniesionymi rękoma.

Zaczął padać deszczyk – dziecko kuca i rytmicznie uderza dłońmi o podłogę, mówiąc: klap, klap, klap.

Wszystkie zwierzątka chowaja się do swoich domków- dziecko siada w siadzie skrzyżnym na dywanie.

Ćwiczenie matematyczne- str. 32 ( materiał przekazany ).

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4  

https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4  

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo  

JĘZYK ANGIELSKI

13.05.2020 r.

The wheels on the bus go round and round. -Koła autobusu kręcą się-nauka piosenki
Pliki do pobrania:

11.05.2020 r.

Temat: Means of transport-środki transportu

5-6 latki posłuchaj i pooglądaj piosenkę o pojazdach https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw. Wybierz trzy pojazdy i narysuj je na kartce. Wspólnie z rodzicami podpisz pojazdy. 

ride-jechać

fly-latać

bike-rower

bus-autobus

car-auto

plane -samolot
rocket -rakieta

  • Data aktualizacji: 2025-03-11 14:24
  • |
  • Licznik odwiedzin: 768 558